Ristiäiskakkuja

Naapurin pikkuinen prinsessa vietti tänään kastejuhlaansa ja minä tarjouduin leivonta-apulaiseksi. Päädyimme vauvelin äidin kanssa kolmeen toisistaan hieman erityyppisen kakkuun: omena-valkosuklaakakkuun, prinsessakakkuun ja tyrni-juustokakkuun. Lisäksi jotenkin harhaisena kuvittelin, että näissä onnistuisin suurin piirtein takuuvarmasti. Olen kuitenkin tehnyt kaikkia useita kertoja... Lopputulos oli varmaankin lopulta ihan ok, mutta harmittelin epätasaista ulkonäköä. Varsinkin tyrni-juustokakun pinta oli kaukana kiiltävästä ja tasaisesta. Pinkki marsipaani oli niin löperöä (tuoretta??), että sen käsittelystä ei meinannut tulla mitään. Ja sitten kun tuli, se tarttui kaikkiin työvälineisiin koko ajan kiinni. Höh.

Ei silti, en periaatteessa edes tavoittele mitään konditoriatasoisia kiiltäviä ja viivasuoria virityksiä, koska olen kotileipuri ja sellaisena aion pysyä, mutta ihan näin rustiikkia ei kyllä tarttisi tulla. Ehkäpä sitten olen harjoitellut tarpeeksi kun naapurin tänään kastettu neiti pääsee ripille...

Omppukakun ohjeen olen kirjaillut vanhaan blogiini, mutta taidanpa lähipäivinä lisätä sen tännekin.








Kommentit